Niebieska torba z żółtym logo na podwójnych uchwytach to jeden ze znaków rozpoznawczych sieci sklepów IKEA. Tymczasem, jak zapowiada firma, w przyszłym roku wygląd torby FRAKTA ma się diametralnie zmienić. W 2017 do sklepów trafi torba według projektu duńskiej firmy HAY.
Niebieska torba IKEA stała się ikoną kultury. Pojawiała się w filmach, programach TV, motywach z popkultury. Inspirowała projektantów i zwykłych ludzi. Chyba za nią zatęsknimy.
Nowa wersja torby FRAKTA będzie miała bardziej elegancki wygląd, nie tracąc jednak swojej użyteczności. Będzie wykonana z cienkiej tkaniny w drobną biało - zieloną kratkę, z butelkowo zielonymi uchwytami, z których znikną logotypy sklepu. Dzięki tym zmianom projektanci chcą uzyskać ponadczasowy i bardziej uniwersalny wygląd.