Myślisz, że to szalony pomysł? Niepotrzebnie! Tapety do łazienki to świetna alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań aranżacyjnych. Bo nie dość, że materiał dobrze sprawdzi się w warunkach panujących w łazience, to jeszcze daje szerokie możliwości stylizacyjne.
Najróżniejsze wariacje na temat płytek ściennych w aranżacji łazienek nikogo nie dziwią. Drewno też już nieco spowszedniało. Dlatego jeśli szukasz naprawdę niesztampowych pomysłów stylizacyjnych, postaw na tapetę do łazienki. To naprawdę jest możliwe. Wystarczy, że odpowiednio dobierzesz materiał wykończeniowy i dobrze zaplanujesz całą aranżację łazienki, a sukces stylizacyjny masz jak w banku. Bo przecież tapety oferują ogromne bogactwo wzorów i kolorów, dzięki którym twoja łazienka będzie wyglądać świetnie.
Przeczytaj też: 5 błędów w aranżacji łazienki, jakich należy się wystrzegać
FOTOTAPETY, OD 16,53 ZŁ,
Myślisz sobie pewnie, że to nie może się udać – bo jak tapeta sprawdzi się w wilgotnym pomieszczeniu, gdzie dodatkowo występują częste wahania temperatury? Jeśli wciąż kojarzysz tapety jedynie z nietrwałymi papierowymi arkuszami, to ominęła cię spora wnętrzarska rewolucja. Aby cała ta aranżacyjna gimnastyka z tapetą do łazienki w roli głównej miała sens, musisz przede wszystkim wybrać odpowiedni materiał. Otóż istnieją tapety, które świetnie sprawdzają się w pomieszczeniach wilgotnych, gdzie następują częste zmiany temperatury, czyli właśnie w łazience oraz w kuchni. To tapety winylowe oraz te wykonane z włókna szklanego.
W przypadku tapet winylowych ich powierzchnia jest pokryta warstwą tworzywa PCV, które zapewnia odporność na działanie wilgoci i wyższe temperatury. Co więcej, tapety winylowe są na tyle wytrzymałe, że możesz je z powodzeniem nawet szorować przy użyciu środków chemicznych. Dzięki temu utrzymasz czystość w łazience, a tapeta nie straci swojego dobrego wyglądu.
Drugi rodzaj tapet, który dobrze sprawdzi się w aranżacji łazienki, to te wykonane z włókna szklanego. Są one wykonane w taki sposób, że ich splot przypomina nieco tapety tekstylne. Jednak włókna szklane spajane metodą prasowania są znacznie odporniejszym i wytrzymalszym materiałem. Nie dość, że tapeta do łazienki jest odporna na wilgoć i zmienne temperatury, to jeszcze cechuje ją znaczna odporność na uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo materiał ten możesz wielokrotnie malować, co pozwoli ci na łatwą metamorfozę aranżacji łazienki, jeśli wybrany wzór szybko ci się znudzi. Zatem jeśli lubisz eksperymentować z aranżacją łazienki i wnętrz w ogóle, to może być dobra opcja dla ciebie.
Pewnie zastanawiasz się, czy tapetę do łazienki można zamontować wszędzie, nawet w pobliżu prysznica i wanny? Otóż to może być ryzykowne posunięcie – tapety winylowe oraz z włókna szklanego są odporne na działanie wilgoci, a nie na bezpośrednie działanie strumienia wody. Lepszym rozwiązaniem jest połączenie w stylizacji łazienki zarówno płytek ściennych, jak i tapety. Płytki będą lepszym rozwiązaniem właśnie w strefie kąpielowej, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zestawił je w stylizacji łazienki właśnie z tapetą. I co więcej, jak zobaczysz niżej, możesz uzyskać naprawdę ciekawy efekt stylizacyjny.
TAPETY, OD 5,90 ZŁ,
Niezależnie od tego, że tapety są odporne na działanie wilgoci, to warto dmuchać na zimne. Jeśli zdecydujesz się na takie niesztampowe rozwiązania aranżacyjne, jak tapety do łazienki czy drewno, warto zadbać o właściwą wentylację pomieszczenia. Często wentylacja grawitacyjna okazuje się niewystarczającym rozwiązaniem, dlatego warto uwzględnić wentylację mechaniczną, która wspomoże skuteczną wymianę powietrza w pomieszczeniu. Dobrą cyrkulację powietrza można wymusić za pomocą wentylatorów i nawiewników. Dodatkowo aby jeszcze usprawnić wymianę powietrza w łazience nie zapominaj o drzwiach. Nie mogą być zbyt szczelne, dlatego w ich dolnej części powinny znajdować się otwory wentylacyjne lub wycięcie.
Przeczytaj też: Drewno w łazience – 5 kroków do aranżacji idealnej
TAPETA WINYLOWA, 32,90 ZŁ,
Tapetę możesz świetnie wykorzystać, aby optycznie podzielić swoja łazienkę na strefy. Stosując ją miejscowo np. w strefie prania czy w części umywalkowej, wydzielisz te miejsca, co dodatkowo urozmaici stylizację pomieszczenia. Ciekawym patentem jest częściowe pokrywanie ściany kafelkami oraz uzupełnianie reszty właśnie tapetą.
Możesz też postawić na inne, szalenie ciekawe rozwiązanie w iście angielskim stylu. Na pewno kojarzysz takie połączenie – wzorzysta tapeta w górnej części ściany, a od połowy drewniane okładziny. Biała boazeria i tapeta to kwintesencja stylu angielskiego, czyli idealny przepis na przytulną i efektowna łazienkę. Taki duet świetnie sprawdzi się np. w pobliżu umywalki łazienkowej.
Na jaki wzór tapety postawić? Szalenie modne są w ostatnim czasie minimalistyczne tapety skandynawskie – ich estetyka ogranicza się np. do czarno-białych wzorów, więc można je łatwo wkomponować do stylizacji łazienki. Równie dobrym posunięciem będą np. tapety z wzorem tropikalnym lub kwiatowym – styl botaniczny jest jednym z najmodniejszych w aranżacji wnętrz, więc na pewno będzie to strzał w dziesiątkę. A jeśli chcesz zaszaleć, postaw na fototapetę do łazienki.
Jak ci się podobają tapety do łazienki? Lubisz takie niesztampowe rozwiązania aranżacyjne czy raczej podchodzisz do nich sceptycznie? Tapeta będzie ciekawą alternatywą dla klasycznych płytek i da ci bardzo szerokie pole do manewru w stylizacji łazienki. Wszak zwykła tapeta lub nawet fototapeta do łazienki to szalenie ciekawe materiały wykończeniowe o niemal nieskończonym bogactwie wzorów i kolorów. Dają one takie możliwości aranżacyjne, jakich z pewnością nie osiągniesz za pomocą płytek. A jak wiadomo – do odważnych świat należy, więc może warto zaszaleć również w aranżacji łazienki?
Autor: Kamila Zalińska-WoźnyWyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.